دسته‌بندی نشده

خواص کلم بروکلی در بدنسازی

خواص بروکلی در بدنسازی

کلم بروکلی یک سبزی پرطرفدار است که به دلیل خواص غذایی و سلامتی خود شناخته می شود، این سبزی سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند برای سلامت کلی بدن مفید باشد، اما آیا کلم بروکلی برای بدنسازی نیز مفید است؟ خواص کلم بروکلی در بدنسازی شامل چه چیزهایی می شود؟ در این مقاله از داروخانه آنلاین فروشگاهی معتبر برای خرید مکمل بدنسازی به بررسی مزایا و معایب کلم بروکلی برای بدنسازی می پردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانید

کلم بروکلی برای بدنسازی

کلم بروکلی یک منبع عالی از پروتئین است، هر فنجان بروکلی خام حاوی حدود 3 گرم پروتئین است، این مقدار پروتئین برای تأمین نیازهای روزانه بدنسازان کافی نیست، اما می تواند به عنوان یک مکمل پروتئین در رژیم غذایی بدنسازی استفاده شود، و افرادی که تمایل به خرید مکمل بدنسازی ندارند می توانند از مزایای آن استفاده کنند، بروکلی همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر است. فیبر می تواند به بهبود هضم و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت کمک کند. فیبر همچنین می تواند به احساس سیری کمک کند، که می تواند به بدنسازان در کاهش وزن یا حفظ وزن کمک کند.

کلم بروکلی همچنین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است می باشد آنتی اکسیدان ها قادر به محافظت از سلول ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد هستند. رادیکال های آزاد می توانند به افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری قلبی کمک کنند.

مزایا و معایب بروکلی برای بدنسازی

مزایا

  • منبع عالی پروتئین
  • حاوی مقادیر زیادی فیبر
  • حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان

معایب

  • حاوی گوگرد است که می تواند باعث مشکلات گوارشی شود

پیشنهاد مطالعه : مقایسه کراتین و پروتئین وی

آیا کلم بروکلی برای عضله سازی مفید است؟

آیا کلم بروکلی برای عضله سازی مفید است؟

کلم بروکلی حاوی پروتئین است که برای رشد عضلات ضروری است. با این حال، بروکلی یک منبع کامل پروتئین نیست، پروتئین کامل حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است که بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند. بروکلی حاوی مقادیر کمی از اسیدهای آمینه ضروری است، اما برای تأمین نیازهای بدنسازان به پروتئین کامل کافی نیست.

برای رشد عضلات، بدنسازان باید از منابع پروتئین کامل مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات و لوبیا استفاده کنند یا خرید مکمل بدنسازی را انجام بدهند. بروکلی می تواند به عنوان یک مکمل پروتئین در رژیم غذایی بدنسازی استفاده شود.

چگونه کلم بروکلی را در رژیم غذایی بدنسازی خود بگنجانید؟

کلم بروکلی را می توان به روش های مختلفی در رژیم غذایی بدنسازی خود بگنجانید، این سبزی را می توان خام، پخته، کبابی یا سرخ کرد، برخی از روش های محبوب برای قرار دادن بروکلی در رژیم غذایی بدنسازی عبارتند از:

  • سوپ بروکلی
  • سالاد بروکلی
  • بخارپز بروکلی
  • کباب کردن بروکلی
  • سرخ کردن بروکلی

آیا می توان قبل از تمرین بدنسازی کلم بروکلی خورد؟

بروکلی را می توان قبل، بعد یا در طول تمرینات بدنسازی خورد. بروکلی یک غذای سالم و کم کالری است که می تواند قبل از تمرینات بدنسازی خورده شود. بروکلی می تواند به شما کمک کند تا احساس سیری کنید و از پرخوری بعد از تمرین جلوگیری کنید، کلم بروکلی را همچنین یک غذای سالم و مغذی می توان دانست که می تواند بعد از تمرینات بدنسازی خورده شود، بروکلی می تواند به شما کمک کند تا پروتئین و فیبر مورد نیاز خود را برای ریکاوری بعد از تمرین دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه : اشتباهات رایج در مصرف مکمل


بروکلی یک منبع غنی از ریزمغذی ها برای بدنسازان

بروکلی یک منبع غنی از ریزمغذی ها برای بدنسازان

بروکلی یک سبزی بسیار مغذی است که سرشار از مواد مغذی ضروری برای بدنسازان است، در ادامه این مقاله خواص کلم بروکلی در بدنسازی از داروخانه آنلاین دارو247 سه ماده مغذی برتر بروکلی و مزایای آنها را برای بدنسازان ذکر کرده ایم:

ویتامین C از خواص کلم بروکلی در بدنسازی :

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن پروتئینی است که برای سلامت استخوان ها، عضلات و پوست ضروری است،یک فنجان کلم بروکلی خام محتوی 100 درصد از ارزش روزانه ویتامین C است که توانایی این را دارد به ورزشکاران کمک کند تا از بیماری های عفونی جلوگیری کنند و از آسیب بافتی ناشی از تمرینات شدید محافظت کنند.

ویتامین K از خواص کلم بروکلی در بدنسازی:

ویتامین K برای لخته شدن خون و سلامت استخوان ها ضروری است. یک فنجان بروکلی خام حاوی 135 درصد از ارزش روزانه ویتامین K است که می تواند به بدنسازان کمک کند تا از خونریزی جلوگیری کنند و احتمال شکستگی استخوان را کاهش دهند.

پیشنهاد مطالعه : افزایش تستوسترون

فولات از خواص کلم بروکلی در بدنسازی:

فولات یک ماده مغذی مهم برای تشکیل گلبول های قرمز است که مسئول حمل اکسیژن و مواد مغذی به تمام قسمت های بدن از جمله عضلات هستند. یک فنجان بروکلی خام حاوی 92 درصد از ارزش روزانه فولات است که می تواند به بدنسازان کمک نماید تا عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشند و از خستگی جلوگیری کنند.

بروکلی همچنین حاوی مواد مغذی دیگری مانند پتاسیم، منگنز، فیبر و آنتی اکسیدان های دیگر است که برای سلامت کلی بدن مفید هستند، در جدول زیر خلاصه ای از مزایای بروکلی برای بدنسازان آورده شده است:

ماده مغذیمزایا برای بدنسازان
ویتامین Cتقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش تولید کلاژن
ویتامین Kبهبود لخته شدن خون، سلامت استخوان ها
فولاتبهبود عملکرد ورزشی، کاهش خستگی
پتاسیمحفظ تعادل مایعات، عملکرد قلبی عروقی
منگنزتولید انرژی، سلامت استخوان ها
فیبربهبود سلامت دستگاه گوارش، تنظیم قند خون
آنتی اکسیدان هامحافظت از سلول ها در برابر آسیب

بروکلی یک غذای سالم و مغذی است که می تواند به بدنسازان در دستیابی به اهداف خود کمک کند. بدنسازان باید بروکلی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهند و از روش های مختلف مانند بخارپز کردن، پختن یا کباب کردن آن استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مقاله از داروخانه آنلاین دارو247 به بررسی موضوع خواص کلم بروکلی در بدنسازی پرداختیم و عنوان کردیم که بروکلی یک سبزی سالم و مغذی است که می تواند برای بدنسازان فواید زیادی داشته باشد. بدنسازان می توانند با گنجاندن بروکلی در رژیم غذایی خود، از فواید این سبزی بهره مند شوند، چنانچه در رابطه با خواص کلم بروکلی در بدنسازی یا خرید مکمل بدنسازی نظر یا پرسشی دارید آن را در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

منبع مقاله

author-avatar

درباره دکتر مهدی محجوب

دکتر مهدی محجوب دکترای حرفه‌ای داروسازی در شهر تهران با شماره نظام پزشکی د-26742 می باشد میتواند شما را در درمان بیماریها و مشکلات مربوط به دارویی یاری نماید. البته عکس دکتر مهدی محجوب در پروفایل ایشان قابل مشاهده است و میتوانید از آنجا علاوه بر مشاهده عکس، سایر اطلاعات مربوط به دکتر مهدی محجوب را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *