دسته‌بندی نشده

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان

به صورت معمول هنگامی که ورزشکاران برای نخستین بار ورزش بدنسازی را آغاز می‌کنند، به صورت چشمگیری اشتیاق دارند که هر چه سریع تر به یک اندام حرفه ای دست پیدا کنند. این ورزشکاران معمولا برای به نتیجه سریع تر رسیدن به استفاده از مکمل بدنسازی، که بسیار متنوع هستند گرایش پیدا می کنند و در همان ابتدای کار اقدام به خرید مکمل بدنسازی در انواع مختلف می کنند. بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان را می توان مکمل هایی معرفی کرد که هم توانایی تامین کردن انرژی مورد احتیاج این افراد را دارند و هم و امکان عضله سازی را برای آن ها فراهم می کنند.

آنچه در این مقاله می خوانید

در ادامه این مقاله از داروخانه آنلاین دارو247 به معرفی این مکمل ها خواهیم پرداخت توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان کدام است؟

بهترین مکمل بدنسازی برای افراد تازه کار و آماتور

احتمالا شما که در حال خواندن این مطلب هستید هم جزو کسانی هستید که در پی یافتن بهترین مکمل بدنسازی برای افراد مبتدی و تازه کار می باشند، به این علت که مکمل های بدنسازی گوناگونی در داروخانه ها موجود هستند، باید از یک مربی ورزشی یا دکتر داروساز برای خرید مکمل بدنسازی مناسب خود کمک بگیرید. همواره مشاهده می شود که بدنسازان حرفه ای از محصولات متنوعی جهت افزایش دادن و بیشتر کردن حجم عضله های خود استفاده می‌نمایند.

اما چنانچه جزو افرادی می باشید که تازه شروع به ورزش بدنسازی کرده اید، بهتر است که آرام آرام آغاز به مصرف محصولات و مکمل های بدنسازی نمایید و از همان اول شروع به استفاده از تعداد زیادی از مکمل ها نکنید. هر زمان که سر صحبت مکمل‌ها باز می‌شود، می‌توان عنوان کرد که بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان محصولاتی محسوب می شوند که اثرگذاری مناسب و عوارض پایینی را به همراه خود داشته باشند. ما در ادامه این مقاله بهترین مکمل بدنسازی برای آماتورها را به شکل زیر برای کمک به شما دسته‌بندی کرده ایم:

مکمل های بدنسازی پروتئین وی

مکمل پروتئین وی

زمانی که به تازگی ورزش بدنسازی را استارت زده اید، به احتمال زیاد از قبل هیچ گونه مکمل پروتئینی را استفاده نکرده اید. اگر که تارگت شما از انجام دادن تمرین های بدنسازی ساخت عضله می باشد، نیاز می باشد که پروتئين به مقدار کافی در رژیم تغذیه شما گنجانده شود. با وجود این که ماده پروتئين در انواع ماده های غذایی یافت می شود، دریافت کردن مقدار زیادی از پروتئین مورد احتیاج هر روزه به تنهایی از روش رژیم غذایی امری فوق العاده دشوار می باشد.

در این زمان می توان گفت که مکمل های پروتئينی بهترین گزینه برای خرید مکمل بدنسازی برای شما می باشد، و شما بدون دردسر امکان تأمین پروتئین روزانه خود را خواهید داشت. به همین علت این گروه از مکمل های بدنسازی را می توان در دسته بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان قرار داد. ماده پروتئین وی سرشار از هر ۹ آمینو اسید مورد نیاز برای بدن می باشد و تقریبا می توان آن را بهترین نوع پروتئین برای عضله سازی دانست، مکمل های پروتئين وی به افزایش حجم عضله ها و بهبودی در ریکاوری این عضله ها کمک می‌ نمایند. علاوه بر آن استفاده از این مکمل جهت حفظ کردن یا کمتر کردن وزن مفید واقع می شود.

محصولات بدنسازی محتوی پروتئين وی بیشتر با آنزیم‌های گوارشی برای آسان تر شدن در جذب ماده های مغذی بدون ایجاد ناراحتی معده می توانند ترکیب بشوند. مکمل های پروتئین وی از بهترین ماده هایی هستند که می توانند بدن شما را به مصرف پروتئین عادت بدهند. مقدار استفاده از  پروتئین وی برای افراد آماتور و تازه کار می تواند به عامل های مختلفی نظیر جنسیت، سن، ژنتیک، میزان فعالیت ورزشی هر روزه و سلامت فرد بدنساز وابسته است.

مکمل های بدنسازی BCAA

مکمل های بدنسازی BCAA

آمینو اسید‌های شاخه‌دار که به اختصار در زبان انگلیسی BCAA نامیده می شوند، تشکیل شده از سه نوع اسید آمینه لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده می باشد، مکمل های BCAA برای تقویت کردن سنتز پروتئین در عضله های شما کمک می‌ نماید و از تجزیه شدن عضله ها پیشگیری می کند. افزون بر آن مکمل BCAA‌ باعث ایجاد تأخیر در آغاز دردهای عضله ای و کمتر کردن خستگی نیز می‌ گردد.

این نوع مکمل با نسبت‌های گوناگونی از لوسین و ایزولوسین و والین موجود هستند که بهتر می باشد طبق توصیه یک مربی ورزش آن ها را انتخاب نمایید. مکمل BCAA برای ریکاوری کردن عضله ها پس از تمرینات سخت کاربردی می باشد و برای همین خاطر می توان آن ها را بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان معرفی کرد. افزون بر این موارد این مکمل موجب بهبود عملکرد در زمان ورزش و بیشتر مصرف کردن پروتئین از دیگر خاصیت های آن می باشد.

مکمل های کراتین

مکمل های کراتین از انواع بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان

مکمل بدنسازی کراتین، به عنوان یکی از بهترین مکمل بدنسازی برای افراد تازه کار و مبتدی، باعث بیشتر شدن سطح انرژی شما می گردد و به شما این توانایی را می دهد که در زمان ورزش بدنسازی تمارین بیشتر و سخت تری را انجام دهید، با استفاده از مکمل کراتین ذخایر فسفوکراتین در سلول های عضله ها افزایش پیدا می کند.

 فسفوکراتین یک منبع سرشار از انرژی در سلول ها می باشد و به شما در انجام دادن تمرین های سخت ورزشی کمک می‌ نماید. علاوه بر آن کراتین موجب حبس شدن آب در سلول های عضله می گردد و با این کار به بیشتر شدن حجم عضله ها کمک می‌ نماید. جهت استفاده از  کراتین امکان این را دارید که به شکل هر روزه از مقدار ۵ گرم از آن استفاده نمایید، مکمل‌های که محتوی کراتین هستند در اشکال پودر و قرص‌های طعم دار در داروخانه های آنلاین موجود می باشند که امکان این را دارید که وابسته به ذائقه خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

قرص کافئين از انواع بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان

قرص کافئين در کنار دانه های تازه ی قهوه

استفاده از قرص کافئين علاوه بر این که موجب افزایش یافتن انرژی، تمرکز و متابولیسم بدن می‌ گردد، حس خستگی و درد را نیز می تواند کمتر کند. هنگامی که شما شروع  به تمرین کردن می کنید، بدن شما به شکل مداوم احتیاج به انرژی دارد. این نوع از انرژی در شکل گلیکوژن برای شما در دسترس می باشد و به شکل اساسی به صورت کربوهیدرات ذخیره می شود. استفاده و خرید مکمل بدنسازی حاوی کافئين با افزایش دادن مصرف چربی به عنوان سوخت، سرعت استفاده از گلیکوژن را کمتر می کند.

به علت این که کافئين نیز به انجام دادن تمرین های فشرده بدنسازی و علاوه بر آن به چربی سوزی نیز کمک می نماید، در دسته بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان قرار می گیرد.

مکمل های محتوی امگا ۳ از انواع بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان

مکمل های محتوی امگا ۳

مکمل های محتوی امگا ۳ که به نام روغن ماهی نیز شناخته می شوند، در اغلب موارد جهت تقویت کردن سلامت قلب، مغز، چشم و مفصل ها استفاده می‌ گردند.  عده زیادی از افراد ورزشکار نیز استفاده از این نوع مکمل بدنسازی را به علت دارا بودن ویژگی ضد التهابی در برنامه تغذیه ای خود جای می دهند. استفاده از نوع این مکمل باعث بیشتر شدن قدرت عضله ها می گردد و دامنه حرکتی را نیز بهبود می دهد. از دیگر مزیت های مصرف امگا ۳ می‌توان به مورد های زیر اشاره نمود:

کمتر شدن دردهای عضلانی

افزایش یافتن کیفیت تمرین های بدنسازی

کمک کردن به تأمین کردن سلامت عضله ها

چربی سوزی و بیشتر کردن توده‌های عضله ای خالص

 مصرف این نوع مکمل به عنوان یکی از بهترین مکمل بدنسازی برای افراد تازه کار و مبتدی به ورزشکارهای رشته بدنسازی کمک نماید تا به آسانی در حین تمرین همراه با چربی سوزی اندازه قابل توجهی از بافت های چربی خود را بتوانند بسوزانند. در نهایت استفاده از مکمل امگا ۳ در رژیم‌های نیز مفید واقع می شود.

مکمل های کربوهیدرات‌

انواع مکمل های کربوهیدرات‌

مکمل های کربوهیدرات یکی از منابع اصلی انرژی در بدن می باشند و مهم ترین وظیفه کربوهیدرات ها سوخت مورد احتیاج انسان می باشد. بدن، کربوهیدرات‌ها را امکان تجزیه مولکول‌های گلوکز را دارند که این مولکول ها به سلول‌ها جذب می شوند و تبدیل به انرژی می گردند، برای همین خرید مکمل‌ بدنسازی محتوی کربوهیدرات که یکی از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان می باشد، توصیه می گردد. ورزشکاران نیاز است که مکمل های کربوهیدرات را پیش از تمرینات ورزشی استفاده نمایند تا انرژی مورد نیاز جهت انجام تمارین سنگین را داشته باشند.

سخن پایانی در رابطه با بهترین مکمل بدنسازی برای افراد مبتدی

در این مطلب از داروخانه آنلاین دارو247 به ۶ مورد از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان اشاره کردیم و شرح دادیم که چرا هر یک از آنها برای بدنسازان تازه کار مناسب می باشد، حتما به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده از مکمل های بدنسازی جهت رسیدن به هدف ها و تارگت های ورزشی به تنهایی مناسب می باشد و می بایستی همزمان با استفاده از آن ها به صورت مرتب تمرین کنید و رژيم غذایی مناسبی را نیز داشته باشید.

همچنین به شما توصیه می کنیم مطالعه مقاله بررسی جامعی از حقایق مکمل های بدنسازی، تاثیرات و عملکرد آنها در عضله سازی را از دست ندهید.

چنانچه در ارتباط با هر کدام از مطلب های عنوان شده در این مطلب داروخانه آنلاین دارو247 پرسشی دارید می توانید سوال خود را در قسمت کامنت های پایین همین صفحه با دکترهای داروساز داروخانه مطرح کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید. در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که می توانید جهت خرید مکمل بدنسازی از داروخانه آنلاین دارو247 اقدام نمایید. دارو247 یک مرجع معتبر و تخصصی برای تهیه اقلام دارویی و مکمل های ورزشی می باشد.

سوالات متداول

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان چه مکملی است؟

مکمل بدنسازی پروتئين وی را یکی از بهترین مکمل ها برای بدنسازهای تازه کار می باشد و توصیه می شود حتما جهت افزایش حجم عضله های خود استفاده از این مکمل را در برنامه خود داشته باشید.

فقط با مکمل بدنسازی و تمرینات مرتب امکان افزایش حجم عضله ها وجود دارد؟

خیر، نیاز است به غیر از این موارد رژیم غذایی متناسب با برنامه تمرینی خود را نیز داشته باشید.

آیا امکان استفاده از کراتین به همراه چربی سوزها وجود دارد؟

بله، مصرف مکمل کراتین همراه با چربی سوزها مشکلی ندارد.

منابع مقاله

منبع : www.muscleblaze.com

author-avatar

درباره دکتر مهدی محجوب

دکتر مهدی محجوب دکترای حرفه‌ای داروسازی در شهر تهران با شماره نظام پزشکی د-26742 می باشد میتواند شما را در درمان بیماریها و مشکلات مربوط به دارویی یاری نماید. البته عکس دکتر مهدی محجوب در پروفایل ایشان قابل مشاهده است و میتوانید از آنجا علاوه بر مشاهده عکس، سایر اطلاعات مربوط به دکتر مهدی محجوب را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *